top of page

Rozhovor s Václavem Štípkem o přípravách

Aktualizováno: 15. 3. 2021

Prémiový vstup pačejovských organizátorů do vyšší ligy se neúprosně blíží a v Pačejově pomalu stříhají metr. Uspořádaných 40 ročníků bylo na pořadatelích znát, že svůj koníček dělají s radostí a že dokáží své úsilí dotáhnout do zdárného konce. Přeci jen si ale přechod do „velkého mistráku“ žádá více snahy a i více finančních prostředků. Proto jsem zpovídal jednoho z organizátorů letošní 41. INVELT Rally Pačejov, zda se dokázali vymanit ze sprintové škatulky a jak průběh příprav ovlivnila koronavirová krize.


Od loňské rally máte na tu letošní o 2 měsíce více času na přípravy. Byly tyto 2 měsíce znát?


Ještě loni jsme tyto 2 měsíce vítali, ale jarní koronavirová krize nám nachystala jiné plány. Sice jsme díky pozdějšímu termínu nebyli tolik ohrožení, přesto nám omezení chodu některých obecních úřadů připravilo krušné chvilky. Díky tomu, že máme zkušenosti se spolupořádáním „velkých soutěží“, tak jsme zhruba věděli, co nás čeká. Co všechno ale přinese krize, nečekal nikdo.


Jak moc se soutěže dotkne koronavirová krize a jaká nás čekají omezení?


Snažíme se soutěž připravovat tak, aby byly splněny podmínky, které stanovil Autoklub ČR začátkem června. Přesto musíme dennodenně sledovat, jaká opatření budou vyhlášena vládou a zároveň reagovat na mimořádná opatření Krajské hygienické stanice.


Václave, historicky tady v Pačejově připravuješ bezpečnostní plán. Co vše to obnáší a kolik taková příprava zabere času?


Je pravda, že s bezpečnostním plánem mám co dočinění už více jak 10 let, ale současnou podobu, která je nejobsáhlejší a nejdetailnější, dostal bezpečnostní plán tak před 5 lety. Rok od roku je ale snaha plány zdokonalovat, a i díky tomu, že je připravuji i pro Šumavu, Příbram, Moravu nebo Pražský rallysprint jsem se dostal do fáze, kdy je časová náročnost příprav i přes 80 hodin. Základní „osekanou“ verzi předkládám 41 dní před startem bezpečnostním delegátům, kteří provedou nejdříve kontrolu od stolu a následně s námi i na rychlostních zkouškách. Po zapracování připomínek provedu dokončovací práce a vyladíme v rámci organizačního týmu detaily. Těsně před tiskem aktualizujeme telefonní kontakty a po tisku distribuujeme plán všem hlavním činovníkům z RZ a posádkám organizačně bezpečnostních vozidel, které kontrolují trať.


Zároveň máš na starosti i materiální a technické zabezpečení. Jak moc velký je rozdíl připravit „sprint“ oproti „velkému mistráku“?


U rallysprintu jsme každý rok vymýšleli nové a nové věci, a tím si plnili v diáři pozdní letní večery, přesto jsme si na to dokázali navyknout a vše s „přehledem“ stíhali. Kdybychom se nechtěli stále zlepšovat, tak by to byla sranda i letos, ale nějak se nám nechce snižovat laťku. Chceme mít nad většinou věcí kontrolu a minimalizovat problematické situace. Proto bude letos opět značení diváckých míst v takovém rozsahu jako v předchozích letech, proto budou opět vysekané zatáčky, kde budou protikatovací zábrany apod. Možná bude letos příprava materiálu před rally o něco více pod tlakem a rodiny budou kvůli naší absenci strádat, ale o to méně budeme pod tlakem při samotném závodu.


Text: Karel Špaček

163 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page