top of page
Vyhledat

Kam za diváckým zážitkem na 44. INVELT Rally Pačejov

Pačejovská INVELT Rally má již své pevné místo v kalendáři MČR v rally. Každý rok se pořadatelé snaží příjít s nějakou změnou na trati. Jednání o zařazení nových úseků se bohužel nepodařilo dotáhnout do konce. Proto v letošním roce trať nenabídne žádný nový úsek, ale například RZ Muničák se v této podobě nikdy nejela.

44. INVELT Rally Pačejov bude obsahovat dvanáct rychlostních zkoušek o celkové délce přes 140 km. Na žádost posádek byla prodloužena první etapa, a naopak zkrácena ta druhá, nedělní. Jezdecky nejobtížnější zkoušky jsou však zařazeny až na úplný konec rally. Časový harmonogram byl sestaven i s ohledem na diváky, kteří budou mít možnost shlédnout i pět kompletních rychlostních zkoušek. Doporučujeme navštívit oficiální divácká místa. Tam je vždy zajištěn pohodlný značený přístup a parkování. Ve všech diváckých místech je možné bezpečně stát blízko u trati. Nemělo by nikde chybět ani občerstvení.

V pátek 15. září budou probíhat přejímky ve firmě Autospol Plus Horažďovice.

Parkování diváků bude možné v oblasti vlakového nádraží a u čerpací stanice Robin Oil na Strakonické ulici.

Testovací RZ shakedown se pojede na úseku z Velkého Boru do Třebomyslic. Divácky atraktivní bude průjezd obcí Horažďovická Lhota. Jedná se o rychlý příjezd několika zatáčkami a ostré pravé odbočení na můstek. Hned za můstkem následuje ostré odbočení vlevo . Celý úsek lze bezpečně sledovat ze souběžné komunikace. Přístup je možný autem od železniční zastávky Velký Bor. Parkování na příjezdové komunikaci pouze vpravo. Řiďte se pokyny pořadatelů a používejte divácké přechody. Pěšky z H. Lhoty jsou dostupné ještě obtížné zatáčky pod železničním viaduktem. Pravá vracečka na výjezdu z obce je dostupná pouze před uzavřením, nebo pěšky od cíle z obce Třebomyslice. Cílová pasáž s horizontem bude dostupná pěšky z obce Třebomyslice po místních komunikacích. Přístup od stanoviště STOP proti směru RZ bude zakázán.

Tradiční předstartovní šou proběhne na Mírovém náměstí v Horažďovicích od 17 hodin. Nebudou chybět atrakce pro děti i dospělé. Ve 21:30 hodin je naplánovaný ohňostroj.

Servisní prostor je opět umístěn na letišti u obce Lnáře. Zde bude platit několik dopravních omezení. Parkování diváků bude možné na obslužné komunikaci v těsné blízkosti servisu.

Protože si myslíme, že správná rally má začínat na startovní rampě, bude celá soutěž tradičně startovat na Mírovém náměstí v Horažďovicích. První posádka sjede ze startovní rampy v sobotu 16. září v půl deváté. Na úvod je připravena rychlostní zkouška Pracejovice – Novosedly. Startuje se na okraji obce Pracejovice. Po rychlém začátku posádky prudce odbočí přes hranu doprava na zemědělskou komunikaci. Přístup možný pěšky z centra Pracejovic (cca 1 km). Následuje rychlý úsek na úzké zemědělské cestě, zpetřený levou vracečkou až před obec Drachkov. Úsek je přehledný, stát však bude možné jen ve velké vzdálenosti od trati. Přístup sem je možný pouze pěšky. Před obcí Drachkov posádky nejprve prudce odbočí na hlavní silnici a následuje odbočení vpravo, vytažené balíkem. Jedná se o divácké místo DM1. Nebude zde nouze o dlouhé smyky. Přístup bude možný od Strakonic, parkování na příjezdové komunikaci. Po průjezdu Drachkovem trať začne prudce stoupat a několika serpentinami na kvalitní vozovce se posádky dostanou na nejvyšší bod RZ. Úsek je vhodný pro fajnšmekry, kterým nevadí jít k místu několik km pěšky. Rychlými zatáčkami trať pokračuje před obec Kraselov. Tam následuje obtížné odbočení vpravo proti kopci. Prostoru pro diváky je tady velmi málo. Následuje prudký sjezd lesem zpět do údolí. Posádky prověří několik ostrých serpentin v prudkém klesání. Přístup opět pěšky z velké vzdálenosti. Velmi rychlým sjezdem posádky pokračují do diváckého místa DM 2 u osady Sloučín. Zde následuje obtížné odbočení vlevo po rychlém náletu a následné pravé odbočení za můstkem. Přístup bude možný od Katovic, parkování na příjezdové komunikaci vpravo. Vzhledem k osetým polím je místo kapacitně omezené. Kdo dřív přijede, uvidí lépe. Další rychlý úsek přivede posádky do obce Novosedly. Tam je připraveno přehledné divácké místo DM 3. Po rychlém příjezdu posádky objíždí přírodní ostrůvek, aby se levou vracečkou napojily na úzkou místní komunikaci. Přístup bude možný od Katovic a Volenic, parkování přímo v obci Novosedly. Občerstvení v místním hostinci. Následuje prudký výjezd lesní cestou až do cíle RZ. Tento úsek je jezdecky velmi obtížný, ale divácky nezajímavý a nepřehledný.

Jako druhá v pořadí prověří soutěžní posádky polookruhová rychlostní zkouška Doubravice – Zadní Zborovice. Start se nachází na okraji obce Doubravice v zemědělském družstvu. Následuje hodně rychlý úsek s několika horizonty do obce Třebohostice. Na okraji Třebohostic posádky skočí a vydají se prudkým sjezdem na náves. Skok i sjezd nabízí velmi omezené množství pro diváky. Přístup sem bude možný pouze před uzavřením RZ. Na návsi v Třebohosticích se nachází divácké místo DM 4. Jedná se o rychlou levou zatáčku ve sjezdu a prudké odbočení na hlavní silnici. Tu posádky v zápětí opustí známým objezdem kapličky a atraktivní vracečkou. Celý tento úsek posádky absolvují dvakrát. Přístup bude možný od Hlupína (divácké parkoviště na louce vpravo před obcí), a od Strakonic. Divácké místo je v této podobě kapacitně omezené. Přijeďte včas a používejte divácké přechody. Nebude chybět kvalitní občerstvení místních hasičů. Trať dále pokračuje rychlým úsekem s obtížnými zatáčkami přes horizonty až před obec Chrášťovice. Zde následuje ostré odbočení vlevo do kopce. Místo pro diváky je velmi omezené, přístup z Chrášťovic v průběhu RZ nebude možný (úniková zóna mezi domy). Následuje prudký výjezd po úzké místní komunikaci a jezdecky velmi obtížný úsek zpět do Doubravice. Tyto pasáže jsou přehledné, ale přístupné pouze pěšky z velké vzdálenosti . Na příjezdu do Doubravice je u fotbalového hřiště připraven vymezený průjezd přes parkoviště a následný hodně technický úsek, kterým se posádky napojí do druhého kola. Přístup z obce Doubravice, občerstvení na hřišti. Následuje opět úsek do Třebohostic, kde u kapličky posádky opustí okruhovou část rychlým retarderem. Následuje rychlý nálet k zemědělstkému družstvu a obtížné odbočení na úzkou komunikaci. Přístup sem je možný od Strakonic, parkování na příjezdové komunikaci. Technickým úsekem s několika obtížnými zatáčkami se posádky dostávají do závěrečné části. Čeká je rychlejší pasáž s několika horizonty, ukončená velmi obtížnou vracečkou za horizontem. Přístup je možný pouze pěšky. Do cíle před Zadními Zborovicemi zbývá už jen několik těžkých zatáček na úzké lesní cestě. Po dvou rychlostních zkouškách zamíří posádky do servisu na letišti u obce Lnáře.

Druhou sekci otvírá nejstarší pačejovský úsek z Nehodíva do Strážovic. Úvodní okruhová část DM 5 je divácky velmi atraktivní. Divácký přístup je možný pěšky od obce Myslív (500m) s parkováním u fotbalového hřiště. Přístup od obce Štipoklasy je možný až na okraj obce Nehodív, kde bude připraveno parkoviště na louce za malý poplatek. Z nehodívské návsi bude možné posádky vidět i ve třech průjezdech jednou RZ. Ve směru od Myslíva bude připravena tribuna pro VIP hosty, bez kterých by se soutěž nedala pořádat. I tak pro diváky zbyde prostoru dost. Nebude chybět oblíbené občerstvení v místní restauraci. Následuje rychlejší pasáž zkoušky, kterou zbrzdí až průjezd obcí Loužná a velmi atraktivní průjezd obcí Strážovice DM 6. Jedná se o rychlý příjezd levou zatáčkou a ostré odbočení doprava na místní komunikaci pod rybníčkem. Následuje ostré levé odbočení a na konci vsi rychlé odbočení vpravo. Celý úsek lze pohodlně sledovat od místní hasičárny. Sem bude možný přístup od Pačejova Nádraží. Parkování bude umožněno pouze po pravé straně vozovky. Teď už zbývá jen rychlý úsek s horizontem do cíle. Následují druhé průjezdy pracejovickou a třebohostickou RZ.

Na závěr první etapy je připravena rychlostní zkouška Muničák, letos v nové podobě. Startuje se na okraji obce Horažďovice Předměstí. Úzkou komunikací se posádky dostanou k obtížnému odbočení na širokou cestu - divácké místo DM 7. Z tohoto místa bude možné sledovat start a velmi rychlou zatáčku přes horizont. Následuje ostré levé odbočení a rychlé zatáčky mezi poli. Z jednoho místa lze sledovat 1 km trati. Pohodlný přístup od obce Horažďovice, parkování na široké příjezdové komunikaci. Rychlým úsekem zkouška pokračuje až k nádraží Horažďovice Předměstí. Zde následuje obtížné pravé odbočení na železniční most a následné levé odbočení do bývalého muničáku. Úsek pro diváky hodně omezený a málo zajímavý. Přístup od nádraží a přes most v průběhu RZ bude zcela zakázán (dlouhá úniková zona). Dále zkouška pokračuje na úzké asfaltové komunikaci, střídají se rychlé a technické pasáže až do lokality Háj. Přístup je možný pouze pěšky před uzavřením RZ, celý úsek je hodně zarostlý a nepřehledný. V lokalitě Háj čeká na posádky několik ostrých odbočení i divácky oblíbený průjezd přes parkoviště. Přístup sem je možný pouze pěšky z obce Babín, nebo od diváckého místa DM 8. Kdo má rád místa s menším množstvím diváků, určitě tento úsek stojí za procházku. Příchází rozbitý, pološotolinový úsek lesem až k výjezdu na hlavní silnici – divácké místo DM 8. V letošním roce ve své nejklasičtější podobě. Jedná se o přehledný výjezd z lesa na rozbitém asfaltu s několika obtížnými zatáčkami a následným odbočením vlevo na asfalt. Následuje rychlá levá zatáčka a cíl RZ. Vzhledem k nutné průjezdnosti příjezdové komunikace od Horažďovic a Mečichova bude tentokrát divácký přístup možný od obce Komušín. Před stanovištěm STOP bude možné odbočit na louku, která bude sloužit, jako divácké parkoviště. Odtud už je to jen několik desítek metrů do DM 8. Parkování na komunikaci od Komušína bude možné pouze vpravo ve směru odjezdu z RZ. Následovat bude servisní zastávka a druhý průjezd nehodívskou RZ. Na úplný závěr etapy se odjede druhý průjezd RZ Muničák, který bude následovat krátce po skončení prvního průjezdu.

Nedělní etapu zahájí legendární zkouška Čečelovice. Letos v opačném směru. Startuje se na okraji obce u místního koupaliště. Po rychlém úseku následuje obtížné odbočení vpravo na úzkou cyklostezku. Přístup možný pěšky z obce, místa pro diváky dost. Úsek plný rychlých zatáček dovede posádky až k obtížné vracečce u kontejneru. Odtud se dají sledovat posádky hned ve dvou místech, kdy se sem na závěr zkoušky vrátí dalším vracákem. Místo je přístupné pouze pěšky. Komunikace od obce Katovsko bude zřejmě uzavřena obcí a zákaz vjezdu kontrolován policií. Dalším obtížným úsekem mezi křovinami se posádky dostanou do obce Záboří. Tam je připraveno divácké místo DM 9. Jedná se o ostrý vracák kolem přírodního ostrůvku a následné obtížné objetí druhého přírodního ostrůvku. Přístup možný od obce Lažánky. Místo má velkou kapacitu a je dobře přístupné ze servisního zázemí. Následuje přehledný úsek protahováků v polích za Zábořím, zakončený ostrým odbočením vpravo. Přístup možný od Jindřichovic a Čekanic. Rychlostní zkoušku zde bude možné sledovat jen z velké vzdálenosti od trati. Jezdecky obtížný úsek do Bratronic je divácky nepřehledný. V obci Bratronice se rychlostní zkouška napojí rychlým levým odbočením na hlavní silnici, aby ji zase rychlým pravým odbočení opustila. Přístup sem je možný od obce Nahošín. Divácky však tento úsek příliš atraktivní není. Následuje další rychlý úsek k vracečce „u kontejneru“ a obtížný sjezd do obce Mečichov. Tam se zkouška proplétá po místních komunikacích až k diváckému místu DM 10. Jedná se o rychlé objetí přírodního ostrůvku plné širokých smyků. Prostoru pro diváky je tu hodně. Nechybí vyhlášené občerstvení místních hasičů. Příjezd bude možný od Hlupína a od Horažďovic. Parkování na příjezdových komunikacích po pravé straně. Velmi úzkým úvozem zkouška pokračuje nad obec Mečichov. Zde je možné sledovat přehledný úsek v polích s horizontem. Přístup pouze pěšky. Přístup úzkým úvozem od DM 10 nebude v průběhu zkoušky povolen. Následuje jezdecky velmi obtížný, ale divácky málo přehledný úsek plný zatáček a horizontů až do cíle RZ před obec Čečelovice.

Jako poslední RZ letošní sezony MČR v rally je naplánovaná polookruhová zkouška Klínovice – Chrášťovice. Startuje se na okraji Klínovic. Přístup ke startu bude možný pouze pěšky z obce Únice (2km). Následuje rychlý úsek do Podolí, kde posádky prudce odbočí vlevo. Přístup bude možný od Strakonic a Radomyšle. Po 500 metrech následuje obtížné levé odbočení na úzkou zemědělskou cestu. Úsek je přehledný a přístupný pěšky od Podolí. Následuje pasáž plná zatáček na štěrkové cestě, mezi poli. Po projetí rozřazovacího retarderu trať pokračuje úzkou cestou mezi pastvinami zpět do Klínovic, kde se napojí do dalšího kola. Celý úsek je dostupný pouze pěšky z velké vzdálenosti. Okruh posádky opustí pravým odbočením kolem balíku. Až do Chrášťovic se rychlostní zkouška klikatí mezi pastvinami a částečně kukuřicí. Přístup je pěšky z Chrášťovic, prostoru pro sledování zde moc není. Před obcí Chrášťovice posádky prudce odbočí přes hranu na úzké komunikaci u hřiště. Přístup bude možný po místní komunikaci z obce Chrášťovice. Následuje úsek po okraji obce s obtížným skokem a následným levým odbočením na hlavní silnici DM 11a. Toto místo je velmi přehledné. Dostupné pěšky po místní komunikaci z Chrášťovic. Při příchodu a odchodu je nutné dbát pokynů pořadatelů a použít divácký přechod. Následuje obtížné odbočení vpravo v obci Chrášťovice DM 11b. Toto místo je přístupné po komunikaci z Třebohostic. Parkování na přilehlých komunikacích v obci. Velmi rychlými zatáčkami se posádky dostanou před obec Leskovice. Tam po prudkém brždění odbočí vlevo na úzkou cyklostezku. Přístup možný od Radomyšle. Vzhledem k velmi rychlému příjezdu bude možné stání pouze dále od trati. Trať dále stoupá mezi křovinami až k obci Láz. Tady je připraven velmi atraktivní úsek. Nejprve posádky odbočí dlouhou pravou vracečkou. Nebude zde nouze o široké smyky. Následuje obtížné levé odbočení na štěrku a zrádný úsek po místní komunikaci zpět k původní trati RZ. Jedná se o DM 12. Přístup bude možný od Radomyšle. Dbejte pokynů pořadatelů a použijte divácké přechody. Vyplatí se přijet včas, přístup na nejatraktivnější místa v průběhu RZ bude komplikovaný. Následuje již známý objezd kapličky a prudký výjezd z obce. Závěrečný úsek do cíle je na úzké cyklostezce mezi křovinami, kde není žádné místo pro komfortní sledování rally. Cíl je na okraji obce Chrášťovice. Kdo zvládne podruhé dojet až sem, bude mít letošní INVELT Rally Pačejov za sebou. Následuje ještě přejezd na cílovou rampu na Mírové náměstí do Horažďovic.

Přesto, že letošní INVELT Rally Pačejov obsahuje jen 12 rychlostních zkoušek, připravili pořadatelé divácky přívětivý harmonogram, kdy lze shlédnout 5 kompletních RZ + shakedown. Všem divákům přejeme hodnotný sportovní zážitek a prosíme poslouchejte pokyny pořadatelů. Na oficiální stránce rally www.rallypacejov.cz jsou k dizpozici interaktivní mapy, letecké plánky diváckých míst i onboard videa všech rychlostních zkoušek. A to vše zdarma. Doufejme, že tyto služby diváci ocení a nebudou zbytečným projížděním RZ komplikovat přípravu rally.