Příběh pačejovské rally pokračoval po dvouleté odmlce v roce 1983. Jel se již VIII. ročník a přinesl mnoho změn. Soutěž našla zázemí v ACHP Pačejov (později Agropa Olšany), kde zůstala dlouhých 33 let. Na místo ředitele rally poprvé usedl Miroslav Žitník, který na tomto postu vydržel až do roku 2012. První ročníky pak zažil jako přímý účastník rally, jak nám sám prozradil.
„Od toho roku 1974, kdy se jel první ročník je toho v hlavě hodně jak z příprav, tak z jejího průběhu. Mimo práce na organizaci jsem se aktivně zúčastnil čtyř ročníků jako spolujezdec. Již v prvním ročníku jsme s Karlem Klozarem obsadili druhé místo. Druhý ročník jsem jel s Jardou Buchtou a byla také bedna. To byly ještě mototuristiky. Pak přišla vojna. Po návratu do civilu se jel V. ročník v roce 1978 jako již třetí ročník opravdové rally. Soutěž jsem jel opět s Karlem Klozarem s Trabantem ve třídě A2 do 700 ccm.V té době jezdilo ve třídě kolem padesáti Trabantů a celkově se soutěže zúčastnilo 238 posádek. Dnes je to až neuvěřitelné. V roce 1979 jsem rally jel s Pepíkem Pačem s Fiatem 128 ve třídě A1 do 1600 ccm a dojeli jsme na 3. místě. Od roku 1983 do 2012 jsem vykonával funkci ředitele rally. Za těch 29 let se odjelo 26 ročníků.
V 80. letech se v Pačejově jezdila oblastní soutěž, třikrát se dokonce dostala do Přeboru ČSR. Poprvé to bylo v roce 1984, kdy se z administrativních důvodů startovalo v Katovicích. Trať opustila okolí Žinkov. Díky spolupráci s AMK Katovice se začaly využívat úseky na strakonicku, zavítalo se i ke Klatovům, jednou dokonce na trať Činovského okruhu. Také v bezprostředním okolí Pačejova vzniklo několik legendárních RZ. Ty se vyznačovaly jako trhací úseky techniky. Legendární byly úseky v Praseckém lese a kolem rybníka Zakup. Mnohdy se jezdilo po lesních cestách, které dnes už vůbec neexistují. Další legendou té doby byla rychlostní zkouška Hejná – Kejnice s další rozbitou šotolinou, nebo úsek objíždějící dnešní Muničák. Právě tam se soutěž letos po 35 letech vrací. Vyhlášený byl také skok v Nalžovských Horách.
Pačejov Nádraží se na celý týden proměnil v jeden velký kemp, kde bydlela většina účastníků rally i doprovodů. Několika ročníků se zúčastnily také posádky z bývalé NDR. První úspěchy v Pačejově sbírali Emil Triner, nebo Jan Trajbold ml. Stálicemi byli např. Jiří Pošík, František Fadrný a Stanislav Šelmát.
Poslední „oblastka“ se v Pačejově odjela v roce 1989 jako XIV. ročník Rallye Pačejov.
Comments